26 Kasım 2008 Çarşamba

Barbie bebek furyası

fulya 6 yaşında...saman sarısı saçları ve rekli gözleri ile güzel bir çocuk...annesi ile kaldırımda yürüyorlar..fulya pembe seviyor..kıyafetleri tamamen pembe,saçları bigudilenmiş ve yapılmış,hatta bir kısmı hususi pembeye boyanmış..tamam fulya diyorum pembe,kız çocuğusun anlayışla karşılıyorum bu durumu..sonra fulya gözünde güneş gözlüğü olan o kavundan daha küçük kafasını annesine çevirip,bilidiğimiz ışıltılı kadın çantalarının minyatür bir kopyasını tutan elini sallayarak ağzını açıyor:"anne yavaş yürü,saçım bozuluyoooooaaar!!"

nerde sevimlillik,nerde çocuk saflığı,nerde şirinlik,komiklik...bana bunları sağlamayan bir çocuk bana itici hatta korkunç geliyor azizim...o çocukları şöyle sıralayabilirim:

1-çok bilmiş çocuk:"ben çocuğa çocuk demem ,çocuk bişey öğrenip şaşırmayınca"

biz ne güzel çocuktuk,ne saftık...internet yoktu o zmanlar,ilk özel kanalların başlangıçlarına şahit olduk ama yine de şımarmadık,haddimizi bildik...legomuzla,çocuksu pasaklılığımızla,saklambacıydı,körebesiydi,ağaca tırmanmasıydı doya doya yaşadık çocukluğumuzu...meraklıydık öğrenmeye,öğrendikçe şaşırdık..ne zaman büyüdük şaşkınlığımız bitti..hayatı sıkıcı yapan en önemli şey de bence bu duygunun bitmesiydi.

2-somurtkan çocuk:

ee yavrum 5 yaşındasın dünya yükü mü fazla geldi...tamam küçümsemiyorum seni kesinlikle,nefret ederdim bende çocukken bana "çocuk ya,ne güzel dert yok tasa yok"denmesinden..tabiki öle değil..çocukkende tasa dert oluyor kendi çapında...ama neşeni kaybetme,güler yüzlü ol...şakalara karşılık ver..ilgi gösteriyoruz,şebeklik yapıyorz,iki dakka insan olda gülümse be çocukk!! sinirlendim bak!! ..üheaaaa...yürü git!!

3-Kadınsı kız çocuğu:

konumuzda buydu zaten...iticilik hat safhada..bunların sayılarının artmasının nedenleri çok basit...bir kere çizgi filmlere bakın,winks,yok efendim bartz,barbie nin zaten allah belasını versin...ne bunlar ya!

barbi nedir alla aşkına...resmen 28 -30 unda taş vücutlu bir hatun...süslü püslü..kıyafetleri falan var..bide sevgilisi var bu şıllığın .."ken"yakışıklı ve kendi gibi güzel giyinen...ne empoze edilmeye çalişiliyor??

barbie sarışın,güzel,bakımlı...çünkü o bir kadın!! sen daha çocuksun be fulya..kimse fark etmiyor mu bunu..koşucaksın saçına başına bakmıycaksın onların zaten en güzel olduğu yıllardasın...senin yanağına allığa,gözlerine simli farlar sürmene ihityacım yokki bebek yüzlüm...kadın olmak zor zaten ne bu acelen?

barbim olmadı hiç bunu şimdiden söliyim de sonradan yılların intikamı için yazıyor diye düşünmeyin..hayır alakası yok..ben bir ninja turtles daki michelangelo nun göz bandına bile değişmem değişmem barbiyi..

kız çocuğunu o yaşta kadın gibi giydirip sokağa çıkaran annenin kendi kadınlığıyla sorunumu var biilmiyorum...ama ben fulyayı büyüyünce güzelliğinden başka meziyetler edinememiş,arkasını "ken" e dayamış bir biçimde,sarı saçlarıyla yok olup gidiceğini düşünüyorum.Fikrim budur.

Hiç yorum yok: