25 Mart 2009 Çarşamba

reklam

vestel pixellence'ın yeni reklamını herkes görmüştür sanırım...tatlı,sarışın,gözlüklü "r"leri söyleyemeyen,yanaktan ibaret bir çocuk,mutfaktaki ilgisiz anne ve televizyondan oluşan bir reklam..
neden böle oluyor bilmiyorum,yani bu reklamı sevmem lazım aslında ama bazen oluyor böle...ve ben reklama gıcık oluyorum..
reklam camlarından yeşillikler gözüken lüx bir evin açık mutfaklı salonunda oturan ve kirli gözlük camları yüzünden tv yi net göremeyen çocuğun annesine "televizyon iyi göstermiyo" demesi ile başlıyor...annesi "yayındandır" diyip başta kestirip atıyor sonra vestel tv bir anda kocaman bir robot oluyor ve çocuğun gözlüğünün camını parmağıyla silip,çocuğu alıp uzaktaki kanepeye oturtuyor (ki çocuk yakında oturuyordu) sonra tekrar tv ye dönüşüyor ve anne geliyor "sorun neydi?" diyor...çocukta "sorun mu? ne sorunu?" diyor...

1-bu nasıl bir çocuktur ki televizyon bir anda voltran vari bir robota döüşürken sadece şaşkın bir "aa" diyip sonra gülümsüyor

2-o tv robot olurken "vicciiuuv viciuuuv" diye ses çıkarıyor,onu geçtim yürüken "bammm bammm" yürüyor....salondan seslenen çocuğu duyan anne bu sesleri neden duymuyor..bu nasıl bir annelik ya! çocuğu yap,oturt mindere ki tv ye yakın,yayındandır de geç...

3-robot gözlüğü parmaklarıyla siliyor...hayır ben senelerce gözlük kullandım,lise gömleğiyle bile silerken çizilen o cam,metalle silince nasıl pixellence oluyor...

4-anne niye geliyor salona,önce yayındandır diyip sallamıyor çocuğu,salonda deprem gibi seslere dönüp bakmıyor...elinde bez "sorun ne?"...hayır orda gürültü neydi falan dese bence daha gerçekçi olurdu,daha samimi olurdu...belki vestel acayip bir tv yapmış lan hemen gidip alıyim derdim ama yok...inandırıcı değil...o robot sahte

5-"soyun mu?ne soyunu?"...kaç yaşındasın oğlum sen...3 mü?4 mü?....daha "r" leri söyleyemeyen velet! bu ne hazır cevaplılık anasını satıyim...hayır biz mi çocuk değildik azizim...hem komik hem iş bitirici,böle biraz çakalca...reklamın başında gözlüğünün tozunu alamayan sübyan bu değil sanki....bi robot gördü böle artist artist cevaplar....surata da ne sorunu yav?hangi sorun?ne saçmalıyorsun valide? modu...biz bunları 12-13 ümüzde anca öğrendik...bizim zamanımızda televizyon robot olsa altımıza yapardık...bizim zamanımızda anneler çocuğun bulunduğu salondan çıt sesi gelse koşar gelirlerdi...biz öle surata yavşak bir ifade alıp "ne sorunu? " demeye kalksak annemiz "doğruyu sölersen kızmıycam?" diyip büyük çakalın kim olduğunu gösterirdi bize...hala da çaktırırım yalan söledim mi...

lüx evlerde oturup plazma tvlerle insan olunmuyor...çocuklar biraz saf ve yalancı,anneler ilgisiz ve sağır oluyor.

şahsen vestel beni etkileyebilirdi...ama yapamadı...gerçek dışı bir reklam yapılıcaksa azcık samimi olalım,insan olalım...4 yaşında şirin bir çocuğu hazır cevap yapmayalım...lütfen.

benim bu reklamdan çıkarımım budur...

4 yorum:

bi dost dedi ki...

reklamı ben de sevmedim açıkçası ama, çocuklar konusunda biraz geride kaldığını düşünüyorum:) yahu şimdiki veletler acayip oldu abi, o laf ne ki? harbi söylüyorum, o yaşlarda olup da daha beter laf koyanlar var, bizzat gördüm tanıyorum yani...:) yeni nesil acayip fena..

eşşek sıpası dedi ki...

çocuk dediin çok bilmiş olmuycak...sevmiyorum öle çocuk..saf ve sevimli olucak..zeki olcak ama saygılı olcak..nerde durduğunu bilecek :)

bi dost dedi ki...

uzaktan bakan hatunun rüyaları programına hoşgeldiniz:D

eşşek sıpası dedi ki...

http://icimedenses.blogspot.com/2008/11/barbie-bebek-furyas.html

bu yazıda görüşlerimi bildirmiştim :)